Περαιτέρω ανοδικά θα συνεχίσει να κινείται ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2023. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από πρόβλεψη της εταιρείας μετρήσεων αγοράς, IRI, που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr και δείχνει ότι με βάση δύο διαφορετικά σενάρια που σχετίζονται με το ύψος του πληθωρισμού στη χώρα και στις δύο περιπτώσεις οι πωλήσεις των αλυσίδων θα είναι αυξημένες.Πιο συγκεκριμένα, η IRI έχει εξετάσει δύο διαφορετικά σενάρια όπου το πρώτο δείχνει ότι με πληθωρισμό στα επίπεδα του 5,8% μεσοσταθμικά στη διάρκεια της φετινής χρονιάς η ανάπτυξη του τζίρου για το οργανωμένο λιανεμπόριο – σούπερ μάρκετ, θα είναι στο 4,5% σε σύγκριση με το 2022.Το δεύτερο σενάριο της εταιρείας μετρήσεων “βλέπει” πληθωρισμό που κινείται στο 4,8% με την ανάπτυξη των αλυσίδων βάσει τζίρου να κινείται στο 3,5% σε σχέση με το 2022.Προηγήθηκαν ανατιμήσεις 6,8% το 2022 και αύξηση τζίρου κατά 5,8% – Στο -0,9% η πτώση των πωλούμενων τεμαχίων στα προϊόνταΓια να έχουμε μία συγκριτική εικόνα του τι σημαίνει η πρόβλεψη αυτή, αναφέρουμε ότι τζίρος για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ το 2022 έφτασε πανελλαδικά κοντά στα 9 δισεκατομμύρια ευρώ, όπου σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία αγοράς της IRI η αύξηση των τιμών ήταν στο 6,8%. Αντίστοιχα οι πωλήσεις σε τεμάχια βασικών καταναλωτικών αγαθών ήταν μειωμένες κατά 0,9% γεγονός που αποτελεί απόρροια των ανατιμήσεων που οδήγησαν τους καταναλωτές σε περιορισμό της κατανάλωσης και ο κύκλος εργασιών ήταν ενισχυμένος κατά 5,8%, επηρεασμένος από το πληθωριστικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς.Θα θυμίσουμε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος έχει δώσει στα τέλη του 2022 πρόβλεψη για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στο 5,8% στη διάρκεια του 2023, ποσοστό στο οποίο πατάει το ένα από τα δύο σενάρια της πρόβλεψης που έκανε η IRI για να υπολογίζει την φετινή πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ. Αντίστοιχα η πρόβλεψη της Κεντρικής Τράπεζας κάνει λόγο για ανάπτυξη στη χώρα στα επίπεδα του 1,5%.Η πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ τον ΙανουάριοΣε ό,τι αφορά στην μέχρι στιγμής εικόνα των σούπερ μάρκετ για το έτος που διανύουμε, η πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου που έληξε στις 8 του μηνός εμφάνισε κάμψη των πωλήσεων σε αξία κατά -0,7% και σημαντική πτώση των πωλήσεων σε τεμάχια κατά -10,6%. Η εικόνα άρχισε σταδιακά να αλλάζει από την δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου που ολοκληρώθηκε στις 15 του συγκεκριμένου μήνα, όταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 11,1% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2022 και σημάδια ανάπτυξης κατέγραψαν και τα πωλούμενα τεμάχια με 1,5%.Η εικόνα στην τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου (έως και 22/1) ήταν μετριασμένη σε σχέση με τη δεύτερη, καθώς ο τζίρος ήταν αυξημένος κατά 7,2% εν συγκρίσει με την αντίστοιχη τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2022 και τα τεμάχια προϊόντων που πουλήθηκαν μειώθηκαν κατά -2,3%. Η τέταρτη και τελευταία εβδομάδα που έληξε στις 29 Ιανουαρίου ήταν ανοδική κατά 9,5% σε τζίρο και οριακά ανοδική κατά 0,1% σε τεμάχια συγκρινόμενη με την τέταρτη εβδομάδα του Ιανουαρίου του 2022. Αναφέρουμε ωστόσο ότι ο περσινός Ιανουάριος ήταν ένας έντονα πτωτικός μήνας για το σύνολο της αγοράς, ο οποίος είχε επηρεαστεί από το κύμα κακοκαιρίας “Ελπίς” που έπληξε τη χώρα, επομένως οι πωλήσεις του φετινού αντίστοιχου μήνα είναι λογικό να εμφανίζονται βελτιωμένες σε σύγκριση με πέρυσι.πηγη : capital.gr
Αφήστε μια απάντηση