Στο δημοτικό συμβούλιο(6/3/23) συζητήθηκε η εκμίσθωση (2.000ευρώ ετησίως για 30 χρόνια) δημοτικής έκτασης 4000,44 τμ στο τμχ.622 αγροκτήματος Μαΐστρου, για εργοταξιακή και μόνιμη χρήση για την εγκατάσταση βανοστασίου ακτής, του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης στην GASTRADE AE.Ως Λαϊκή Συσπείρωση διατυπώσαμε σειρά ερωτημάτων αλλά για ακόμη μια φορά δεν λάβαμε απαντήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μοναδική επίσημη ενημέρωση στο ΔΣ είχε γίνει το 2012.Το έργο έχει χαρακτηριστεί εθνικής σημασίας γι΄αυτό και προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς, γι’ αυτό ίσως και δεν ενημερώνεται το ΔΣ αφού το εθνικό συμφέρον ταυτίζεται με το συμφέρον των μονοπωλιακών ομίλων και όχι με το συμφέρον του λαού.Παραμένουν ερωτήματα σχετικά με το αν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη και πρόβλεψη για ζητήματα ασφαλείας των κατοίκων του οικισμού του Απαλού, αλλά και της ευρύτερης περιοχής, αν υπάρχει πρόβλεψη για τις επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον, καθώς και μέριμνα για προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από φυσικά αίτια ή ακόμη και από δολιοφθορές, όπως έχουμε δει να συμβαίνει στη Βόρεια Θάλασσα με την ανατίναξη 2 αγωγών μεταφοράς ρωσικού αερίου.Επιπλέον η μίσθωση είναι μηδαμινή καταρρίπτοντας και μια παλιά συζήτηση περί ανταποδοτικών τελών αποδεικνύοντας ότι μπροστά στα κέρδη των μονοπωλίων δεν μετράει τίποτα. Για όλους αυτούς τους λόγους καταψηφίσαμε την εισήγηση.Το έργο του σταθμού USFR παρότι διαφημίστηκε με τυμπανοκρουσίες από την κυβέρνηση, την δημοτική και περιφερειακή αρχή, παρότι έχει την στήριξη και από τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, παρότι αποτελεί διακαή πόθο των ΗΠΑ και ΕΕ στην προσπάθεια απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο, εντούτοις ο λαός της πόλης μας συνεχίζει να το βλέπει με προβληματισμό.Και έχει δίκιο, γιατί:-Ο σταθμός αυτός θα δέχεται αμερικανικό υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Αυτό από μόνο του σημαίνει πως η τιμή του θα είναι πάντα πολύ υψηλή γιατί το αμερικανικό αέριο εξορύσσεται με τη σχιστολιθική μέθοδο που έχει αυξημένο κόστος παραγωγής σε σχέση με άλλες μεθόδους και επιπλέον έχει υψηλό κόστος μεταφοράς με τα πλοία μεταφοράς LNG και σε μεγάλη απόσταση. Κερδισμένοι θα είναι τα μονοπώλια της ενέργειας των ΗΠΑ και οι Έλληνες πλοιοκτήτες που θα το μεταφέρουν μιας και αυτοί διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων τέτοιου τύπου στον κόσμο. Χαμένος είναι ο λαός που πληρώνει ακριβά για ενέργεια, καύσιμα, κτλ.-Δημιουργούνται τεράστιοι κίνδυνοι για το περιβάλλον. Κατά την αεριοποίησή του το υγροποιημένο LNG αυξάνει την έκλυση μεθανίου στην ατμόσφαιρα, η οποία έχει πολλαπλάσια αρνητική επίδραση συγκριτικά με το CO2 στο ζήτημα της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Ελλοχεύουν επίσης τεράστιοι κίνδυνοι για την ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της ιχθυοπανίδας με επιπτώσεις στην αλιεία. Οι αεριοποιητές των σταθμών υποδοχής LNG αντλούν μεγάλες ποσότητες θαλασσινού νερού αναμειγνύοντάς το με υποχλωριώδες νάτριο, με τοξική επίδραση στους υδρόβιους οργανισμούς. Επίσης αυξάνει ο κίνδυνος ατυχήματος μεγάλης έκτασης ή ακόμα και ο κίνδυνος δολιοφθοράς και οι επιπτώσεις του στην περιοχή.Είναι λοιπόν η στιγμή που αποκαλύπτονται ΟΛΟΙ!! Οι επενδύσεις των μονοπωλίων, ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ, της Ρωσίας, η εμπλοκή της χώρας μας με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων. Αυτοί που δεν διστάζουν να αιματοκυλούν τους λαούς, να ξαναχαράζουν τα σύνορα δεν ενδιαφέρονται παρά μόνο για τα δικά τους συμφέροντα πάντα σε βάρος των λαών. Ο ανταγωνισμός των μονοπωλίων είναι που φέρνει την ένταση της εκμετάλλευσης, τον πόλεμο, την προσφυγιά, την καταστροφή του περιβάλλοντος. Το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον αποδεικνύεται υποκριτικό. Η «πράσινη» ανάπτυξη το μόνο «πράσινο» που έχει είναι το χρώμα των δολαρίων.Οι επιχειρηματικοί όμιλοι μπροστά στα κέρδη τους δεν λογαριάζουν τίποτα. Ο λαός ένα δρόμο έχει: αυτόν της αντίστασης και της ανατροπής αυτής της πολιτικής που του ρημάζει δικαιώματα, ζωή και μέλλον.
Αφήστε μια απάντηση