Με τη νέα ρύθμιση, η πληροφορία που παρέχεται από τους εμπόρους προς το καταναλωτικό για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση θα πρέπει να είναι: επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος.Σημειώνεται μάλιστα πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση πρέπει να αναγράφεται σε πινακίδες ή ετικέτες ή άλλα αντίστοιχα μέσα πληροφόρησης που είναι τοποθετημένα επί του προϊόντος ή δίπλα σε αυτό με τρόπο που να είναι άμεσα αντιληπτή από τον καταναλωτή η σύνδεση μεταξύ της παρεχόμενης πληροφορίας και του προϊόντος.Θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ευδιάκριτοι και ευανάγνωστοι χαρακτήρες, με έντονη γραφή (bold).Επιπλέον, θα πρέπει να αναγράφονται η τιμή ανά τεμάχιο, η τιμή ανά μονάδα βάρους (κιλά) καθώς και η τιμή ανά μονάδα όγκου (λίτρα).Ειδικότερα, με την απόφαση 35952/2023 τροποποιείται και συμπληρώνεται η απόφαση με τους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (91354/2017) και προστίθεται νέο Κεφάλαιο 1Α σχετικά με τις πληροφορίες που παρέχονται στους καταναλωτές για την τιμή και τα χαρακτηριστικά πωλούμενων προϊόντων.Συσκευασμένα προϊόνταΗ πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος καιγ) την ονομασία του προϊόντος.Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:Οι εξαιρέσειςα) Τα καταστήματα λιανικών πωλήσεων με εμβαδόν μικρότερο από πενήντα (50) τετραγωνικά μέτρα, εφόσον δεν πωλούν προϊόντα αρτοποιίας,β) τα περίπτερα,γ) τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, εφόσον δεν εντάσσονται στο πλαίσιο καταστήματος πώλησης ομοειδών προϊόντων,δ) μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,ε) παγωτά καθαρού βάρους έως διακόσια (200) γραμμάρια,στ) σοκολάτες καθαρού βάρους έως εκατό (100) γραμμάρια,ζ) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,η) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,θ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,ι) είδη κοσμηματοπωλείου.Μη συσκευασμένα προϊόνταΗ πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του μη συσκευασμένου προϊόντος που διατίθεται προς πώληση περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο:α) Την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος καιβ) την ονομασία του προϊόντος.Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε μη συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:Οι εξαιρέσειςα) Μαγειρεμένα ή ωμά τρόφιμα που προσφέρονται από καταστήματα εστίασης,β) προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο.Προϊόντα που πωλούνται από απόστασηΗ πληροφορία που παρέχεται, με οποιονδήποτε τρόπο, από τον έμπορο προς τον καταναλωτή σχετικά με την τιμή του προϊόντος που διατίθεται προς πώληση από απόσταση, κατ’ ελάχιστο:α) Την τιμή πώλησης ανά συσκευασία προϊόντος,β) την τιμή πώλησης ανά μονάδα μέτρησης της ποσότητας του προϊόντος καιγ) την ονομασία του προϊόντος.Η μονάδα μέτρησης της ποσότητας για κάθε συσκευασμένο προϊόν περιλαμβάνεται στον ακόλουθο πίνακα:Οι εξαιρέσειςα) Προϊόντα καθαρού βάρους έως πενήντα (50) γραμμάρια, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,β) προϊόντα καθαρού όγκου έως πενήντα (50) χιλιοστά του λίτρου, εφόσον πωλούνται κατά συνήθη εμπορική πρακτική με το τεμάχιο,γ) καλλυντικά και προϊόντα αρωματοποιίας,δ) είδη κοσμηματοπωλείου.
Αφήστε μια απάντηση