Για μία ακόμη χρονιά, θα γιορτάσουμε στις 19 Νοεμβρίου τη Παγκόσμια Ημέρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας. Γιατί όμως ο εορτασμός μίας παγκόσμιας ημέρας για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα να θεωρείται ακόμα απαραίτητος;Επειδή και φέτος, έρχεται να αναδείξει την επιτακτική ανάγκη για ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στην επιχειρηματικότητα, στην κοινωνική ζωή, στις θέσεις ευθύνης και στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, μέσα από την προώθηση και ενδυνάμωση του γυναικείου επιχειρείν. Ο στόχος άλλωστε, της Παγκόσμιας Ημέρας Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιου κινήματος υποστήριξης των γυναικών επιχειρηματιών και προάσπισης των δικαιωμάτων τους, καθώς και η ενδυνάμωση όλων των γυναικών παγκοσμίως που θα ήθελαν να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα.Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των γυναικών οι οποίες κατέχουν ανώτερες διοικητικές θέσεις στις επιχειρήσεις παγκοσμίως, αυξήθηκε κατά μία μονάδα στο 32% για το 2022, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton μέσα στο 2022, το χάσμα στον επιχειρηματικό τομέα μεταξύ ανδρών και γυναικών, παραμένει. Ειδικότερα στην Ελλάδα, το ήδη χαμηλό ποσοστό συμμετοχής των γυναικών σε ανώτατες διοικητικές θέσεις στις ελληνικές επιχειρήσεις τη φετινή χρονιά, κατέγραψε μία ακόμη μικρή μείωση, από 25,8% το 2021 σε 25,5% το 2022, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη της ICAP CRIF για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.Τα παραπάνω ευρήματα, για την ανισότητα στο τομέα του επιχειρείν και της εργασίας στη χώρα μας, δεν προκαλούν μεγάλη έκπληξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ελλάδα κατέχει την 100η θέση με βάση τον Παγκόσμιο Δείκτη Ισότητας των Φύλων (Gender Gap Index), του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για το 2022, πέφτοντας για ακόμη μια χρονία σε χαμηλότερη θέση. Οι αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις της γυναίκας επιχειρηματία, σε συνδυασμό με την έλλειψη μέτρων στήριξης για την οικονομική ασφάλειά της, λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη του γυναικείου επιχειρείν. Επιπλέον, πολλές γυναίκες επιχειρηματίες έρχονται αντιμέτωπες και με την εργασιακή εξουθένωση, το λεγόμενο “burnout syndrome”, με αποτέλεσμα ακόμα και την εγκατάλειψη του επιχειρείν.Έτσι γεννάται το ερώτημα. Πώς μπορεί να επέλθει αύξηση της γυναικείας επιχειρηματικότητας όταν οι συνθήκες είναι αντίξοες και μη φιλικές για τη γυναίκα επιχειρηματία; Είμαστε μια από τις μόλις 7 χώρες που το νομικό πλαίσιο είναι απόλυτα ισόνομο μεταξύ Γυναικών και Ανδρών, αλλά κάπου χάνεται αυτή η Ισότητα στην πράξη.«Η προώθηση και ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας πρέπει να γίνει προτεραιότητα! Δεν δεχόμαστε να είμαστε εργαζόμενες δεύτερης κατηγορίας!», απαντάει η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος – ΣΕΓΕ, κα Λίνα Τσαλταμπάση και τονίζει ότι: «Είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει στρατηγικός σχεδιασμός και συλλογική προσπάθεια ώστε να μπορέσουν οι γυναίκες επιχειρηματίες να ξεπεράσουν τα πολλαπλά εμπόδια που θα βρεθούν στο δρόμο τους. Έτσι θα κάνουμε ουσιαστικά βήματα προς την πραγματική ισότητα των φύλων σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, πετυχαίνοντας τα «αυτονόητα».
Αφήστε μια απάντηση