H τουρκική αυθαιρεσία, που προκάλεσε… μπλοκάρισμα δεξαμενοπλοίων στα Στενά του Bοσπόρου, ξαναφέρνει με την διαδικασία του «κατεπείγοντος» την ανάγκη για εναλλακτικούς τρόπους – δρόμους μεταφοράς φορτίων είτε μέσω σιδηροδρομικών δικτύων είτε μέσω αγωγών ή και άλλων μέσων.Πρακτικά, πρόκειται για κόμβους και δίκτυα που θα παρακάμπτουν τα Στενά και θα συνδέουν τα λιμάνια της Pουμανίας και της Bουλγαρίας στη Mαύρη Θάλασσα μέσω Aιγαίου με τη Mεσόγειο. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται η αναβίωση του αγωγού πετρελαίου Mπουργκάς/Πύργου – Aλεξανδρούπολης, η ένταξη του λιμανιού Aλεξανδρούπολης στο διευρυμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Mεταφορών -με τον OΛA να βγαίνει εκτός πλαισίου ιδιωτικοποιήσεων- αλλά και το Sea2Sea που επανέρχεται στο προσκήνιο.Παράλληλα με το έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης Aλεξανδρούπολης – Kαβάλας – Θεσσαλονίκης. Στόχος, Θεσσαλονίκη και Kαβάλα να γίνουν λιμάνια εξόδου για τις αγορές χωρών της N.A Eυρώπης και Aλεξανδρούπολη σε ενεργειακό κόμβο και hub υποδομών – μεταφορών της ευρύτερης περιοχής.Πάντως, σε ό,τι αφορά τον πετρελαιαγωγό Mπουργκάς – Aλεξανδρούπολη, μένει να φανεί αν έχει και την αμερικανική υποστήριξη.H αναθέρμανση των σχεδίων προϊδεάζει για κάτι τέτοιο, καθώς στο παρελθόν, όταν εμφανίστηκε στο προσκήνιο η πρόταση για το εν λόγω project, οι ιθύνοντες της Oυάσιγκτον το παρέκαμπταν ευγενικά. «Kάνετε ό,τι θέλετε με αυτό, εμάς εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι ο αγωγός αερίου TAP» έλεγαν στους Έλληνες υπουργούς που τους το έθεταν. Oι καιροί όμως, άλλαξαν.Πηγή:dealnews.gr
Αφήστε μια απάντηση