Αυξημένη κατά 30% σε σχέση με πέρυσι εμφανίζεται το φετινό καλοκαίρι η έλευση ξένων αυτοκινούμενων τροχόσπιτων στη Βόρεια Ελλάδα.Η αύξηση των προερχόμενων από Τουρκία οχημάτων ξεπερνάει το 20%, ενώ σημαντικά αυξημένες είναι και οι αφίξεις από τις χώρες των Βαλκανίων. «Μιλάμε πραγματικά για επιδρομή», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Ζαμπέτας, από την ομώνυμη εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, χαρακτηρίζοντας την αύξηση από την Τουρκία πρωτοφανή.Την ίδια στιγμή, οι αφίξεις από τη Βόρεια Ευρώπη είναι μειωμένες κατά τουλάχιστον 15% σε σχέση πέρυσι, εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων και της σημαντικής ανατίμησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.Υψηλά στις προτιμήσεις των ξένων επισκεπτών αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στη Βόρεια Ελλάδα, βρίσκεται σύμφωνα με τον ίδιο η Χαλκιδική, στην οποία κατευθύνεται το 50% του συνόλου, ενώ ποσοστό 30% «ψηφίζει» Πιερία και ένα 20% «παίρνει τα βουνά» κυρίως προς την Πίνδο.Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, χρόνο με τον χρόνο ολοένα και αυξάνουν αυτοί που αναζητούν τη δροσιά στη φύση εν μέσω θέρους, γεγονός που υπό προϋποθέσεις μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην «πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας», όπως τόνισε.120 δισ. ευρώ ο τζίρος στην ΕΕ το 2022Συνολικά στην ΕΕ και με βάση τα επίσημα στοιχεία του European Caravan Federation (ECF), υπάρχουν 2,8 εκατ. αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και 3,8 εκατ. τροχόσπιτα και ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς, συμπεριλαμβανομένων των διανυκτερεύσεων κάμπινγκ και του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών της, ανήλθε το 2022 στα 120 δισ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με το εθνικό ακαθάριστο προϊόν της Ελλάδας. «Με ανέξοδες, ή έστω πολύ χαμηλού κόστους ενέργειες και επενδύσεις, αλλά με ισχυρή πολιτική βούληση, ο κλάδος του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εθνική μας οικονομία και να λειτουργήσει καθοριστικά για την πραγματοποίηση του 12μηνου τουρισμού στην Ελλάδα».Στην Ελλάδα, όπως υπενθύμισε ο κ. Ζαμπέτας, με τη σημαντική μείωση του φόρου εισαγωγής για τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, κατά 75%, από 20.000 ευρώ σε περίπου 2.000-3.500 ευρώ για ένα μεταχειρισμένο και σε περί τα 5.000 ευρώ για ένα καινούριο «από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι και σήμερα, έχουν εισαχθεί και ταξινομηθεί στην Ελλάδα 250 νέα αυτοκινούμενα, όταν πρωτύτερα ο κλάδος παρέμενε στάσιμος».Ο κ. Ζαμπέτας εξέφρασε την ικανοποίηση του κλάδου για πρωτοβουλίες που ελήφθησαν από την κυβέρνηση, προκειμένου να «ξεκλειδώσει» η αγορά του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου στην Ελλάδα, καθώς και για την πρόβλεψη απαλλαγής από τη μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά την εισαγωγή στο τέλος ταξινόμησης ως όχημα ειδικού σκοπού στην ΕΕ.Στις θετικές ενέργειες που έγιναν και λειτούργησαν ευεργετικά για τον κλάδο του αυτοκινούμενου τροχόσπιτου, συγκαταλέγεται σύμφωνα με τον ίδιο και η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα μετά από 40 χρόνια.Βάσει της νέας νομοθεσίας, τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα διαθέτουν πλέον ειδική ξεχωριστή πινακίδα και ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας και έτσι, όπως σημείωσε, δεν αποκλείεται να ανοίξει και η αγορά ενοικίασης τους.Άλλωστε, όπως τόνισε, «στην Ελλάδα ανέκαθεν υπήρχε η ζήτηση για αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, είτε για αγορά, είτε για ενοικίαση, αλλά ήταν η έλλειψη νομοθετικού πλαισίου και η υπερφορολόγηση εν μέσω της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, που πάγωσε τον κλάδο, αλλά ευτυχώς δεν τον αφάνισε».
Αφήστε μια απάντηση