Ποικίλες ερμηνείες για τη νοηματική και σημασιολογική της ορθότητα έχει προκαλέσει η ευχή «Καλή Παναγιά», που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής τον Δεκαπενταύγουστο.Όπως επισημαίνουν θεολόγοι και φιλόλογοι, πρόκειται για έναν νεολογισμό, ο οποίος δεν στέκει γραμματολογικά, καθώς υπονοεί ότι υπάρχει και «Κακή Παναγιά».Επεκτείνοντας τον παραπάνω ισχυρισμό, σύμφωνα με τον σχολικό σύμβουλο, Θεόδωρο Παπανδρέου, εξίσου αβάσιμες σημασιολογικά είναι και οι εκφράσεις:«Καλό Παράδεισο»«Καλή Λευτεριά»«Καλή επιτυχία»«Καλή πρόοδο»Στο ίδιο πνεύμα, ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου και τοποτηρητής της Ι.Μ. Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Ιερόθεος την Παρασκευή στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Αντιρρίου, τάσσεται κατά της συγκεκριμένης ευχής, επισημαίνοντας:«Η φράση καλή Παναγιά δεν στέκεται ούτε λεκτικά ούτε θεολογικά.Τα τελευταία χρόνια επικράτησε μια μόδα που λέει Καλή Παναγιά , τι θα πει καλή Παναγιά! Λέμε καλό Χριστό; Eμείς λέμε Καλά Χριστούγεννα είναι γεγονός, λέμε Καλό Πάσχα είναι γεγονός!Τι θα πει καλή Παναγιά; Δεν θα πει τίποτα το Καλή Παναγιά, λέμε καλό Δεκαπενταύγουστο, καλή Εορτή της Παναγίας μας, έτσι ξέρουμε από παλιά.Λέμε ποτέ καλό Χριστό; Kαλό Άγιο; Άλλο τα πρόσωπα άλλο τα γεγονότα! Το γεγονός εδώ δεν είναι η Παναγίας μας αλλά η κοίμηση της.Η φράση καλή Παναγιά δεν στέκεται ούτε λεκτικά ούτε θεολογικά!».
Αφήστε μια απάντηση