Το Υπερταμείο (Ελληνική Υπηρεσία Συμμετοχών και Περιουσίας) θα προβεί στην αξιοποίηση των 22 αεροδρομίων που υπάγονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω της παραχώρησης της λειτουργίας τους μέσα στο 2023 – 2024.Το Υπερταμείο (Ελληνική Υπηρεσία Συμμετοχών και Περιουσίας) θα προβεί στην αξιοποίηση των 22 αεροδρομίων που υπάγονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω της παραχώρησης της λειτουργίας τους μέσα στο 2023 – 2024.Μεταξύ των 22 αεροδρομίων υπάρχουν και ορισμένα αεροδρόμια σε ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ όπως Αλεξανδρούπολης, Καστελλορίζου, Καρπάθου, Κάσου, Καλύμνου, Χίου, Ικαρίας, Λέρου και Λήμνου.Ειδικότερα τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης – Λήμνου (130 Σμηναρχίας Μάχης) υπάγονται μεν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών αλλά επηρεάζουν την επιχειρησιακή λειτουργία τόσο τα ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ (για ευνόητους λόγους) όσο και τα ΝΑΤΟικά καθόσον η ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης – Λήμνου (ΒΑ Αιγαίο) αποτελεί ευαίσθητη περιοχή Συγκέντρωσης Προσωπικού, Διοικητικής Μέριμνας και είναι Διαμετακομιστικός Άξονας των συμμαχικών στρατευμάτων σε όλα τα Βαλκάνια και ΒΑ Ευρώπη.Η μελλοντική ιδιωτικοποίηση – παραχώρηση των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης – Λήμνου επιβάλλεται να μην είναι ”κατ εικόνα και καθ ομοίωση” με τα 14 αεροδρόμια με μεγάλη επιβατική κίνηση που παραχωρήθηκαν στην ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ Fraport το 2017 (Άκτιον, Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο και Ζάκυνθο) αντί ”πινακίου φακής”, αξίας 1,234 δις € για 40ετή παραχώρηση, δηλαδή 88 εκατ € περίπου, το κάθε αεροδρόμιο για 40 χρόνια. ΔΗΛΑΔΗ το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ετήσια κοστίζει στην Fraport 2,2 εκατ € ενώ ενδεικτικά αναφέρεται ότι στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος Αθηνών από τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 168 εκατ.€ για το 2022.Επομένως σημαντικό στοιχείο ενδεχόμενης παραχώρησης των αεροδρομίων της Αλεξανδρούπολης – Λήμνου θα πρέπει να αποτελέσει όχι μόνο το τίμημα της ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ αλλά και αυτό της ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ δεδομένου ότι επιπλέον το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης έχει ήδη αναβαθμιστεί για να υποδεχθεί αεροπορικές μεταφορές όλων των τύπων των αεροσκαφών μετά την πρόσφατη αναβάθμισή του με υπηρεσίες ανεφοδιασμού ενώ είναι το μόνο αεροδρόμιο που παραμένει υπό ΕΘΝΙΚΟ ΦΟΡΕΑ αφού τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Καβάλας έχουν ήδη παραχωρηθεί στην Fraport για 40 χρόνια.Κωνσταντίνος Κούσαντας, Αντιστράτηγος ε.α. , MA στην Διεθνή Ασφάλεια (Plymouth) και Διεθνείς Σχέσεις (Brussels)
Αφήστε μια απάντηση