Το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο αποτελεί σωτηρία για τον οδηγό και τους επιβάτες τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, καθώς διαφορετικά οι συνθήκες εντός του οχήματος θα ήταν ανυπόφορες.Μάλιστα, έχει αποδειχθεί από έρευνες ότι ένας οδηγός έχει πολύ καλύτερα αντανακλαστικά, όταν λειτουργεί το κλιματιστικό, καθώς κατά την οδήγηση στη ζέστη οι αντιδράσεις του οδηγού είναι κατά 20% πιο αργές απ΄ ότι θα ήταν σε νορμάλ θερμοκρασίες (25ο C ) και μπορούν να συγκριθούν με την περίπτωση 0,5 gr/lt αλκοόλ στο αίμα του.Πώς μπορούμε όμως να κάνουμε σωστή χρήση του κλιματιστικού και ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε;1. Εκκίνηση και άμεση λειτουργία του κλιματιστικού2. Συνεχής λειτουργία του κλιματιστικού στο maximum3. Μη έγκαιρη απενεργοποίηση του κλιματιστικού4. Λανθασμένη θέση αεραγωγών5. Λειτουργία κλιματιστικού και ανοικτά παράθυρα στο ταξίδι6. Μεγάλη διαφορά εξωτερικής θερμοκρασίας με αυτή που έχει επιλεγεί στην καμπίνα7. Λανθασμένη χρήση της επιλογής ανακύκλωσης αέρα8. Κάπνισμα στην καμπίνα από τους επιβάτες9. Άγνοια λειτουργίας και ορθής χρήσης των ρυθμίσεων από επιβάτες και οδηγό10. Αποφυγή συντήρησης του κλιματιστικούΕπίσης, αν κάποιος δε γνωρίζει τον ακριβή τρόπο χρήσης, ο παρακάτω οδηγός ίσως τον βοηθήσει.Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το έργο του κλιματισμού δεν είναι η «παραγωγή» ψύξης, αλλά η αφαίρεση ενός μέρος της θερμότητας της καμπίνας. Η θερμότητα στο εσωτερικό δημιουργείται από την απώλεια της ενέργειας της ακτινοβολίας του ήλιου όταν διαπερνά τα τζάμια ή απορροφάται από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος.Είναι προφανές ότι τα φιμέ κρύσταλλα και ιδιαίτερα τα αθερμικά, το οποία εφοδιάζουν πολλά από τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ανακλούν σημαντικό ποσό ακτινοβολίας, όπως και η ανοιχτόχρωμη βαφή του αυτοκινήτου.Τους καλοκαιρινούς μήνες η θερμοκρασία που μπορεί να σημειωθεί στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει και τους 70 βαθμούς Κελσίου. Αρκεί μια έκθεση λίγων ωρών στον ήλιο.Όσον αφορά τα διάφορα αλεξήλια που τοποθετούνται στο εσωτερικό, αυτά προσφέρουν μειωμένη προστασία από τις ηλιακές ακτίνες σε σχέση με τα εξωτερικά καλύμματα. Επειδή τοποθετούνται πίσω από τα τζάμια, το ηλιακό φως έχει ήδη χάσει ενέργεια διαπερνώντας το κρύσταλλο και η ενέργεια αυτή έχει μετατραπεί σε θερμότητα που παραμένει στο εσωτερικό.Εάν θέλετε να διατηρήσετε πιο δροσερό το εσωτερικό του αυτοκίνητου σας και να μην επιβαρύνετε το έργο του κλιματιστικού, προτιμήστε τα ειδικά εξωτερικά καλύμματα. Είναι πολύ αποτελεσματικότερα, αφού εκτός από τις όποιες αντηλιακές ιδιότητες επιτρέπουν στο λεπτό στρώμα του αέρα που βρίσκεται ανάμεσα σε αυτές και στην επιφάνεια του αυτοκινήτου, να δρα ως θερμομονωτικό υλικό.Η σωστή διαδικασίαΤο μεγαλύτερο λάθος των οδηγών είναι ότι μπαίνοντας στο αυτοκίνητο θέτουν σε λειτουργία το αιρκοντίσιον στη μεγαλύτερη κλίμακα, χωρίς να τηρούν την σωστή διαδικασία που είναι η εξής:Για να διευκολύνουμε τη λειτουργία του κλιματιστικού, πρέπει πρώτα να κινηθούμε με ανοιχτά παράθυρα (συνήθως πέντε λεπτά της ώρας), ώστε να αποβληθεί ο θερμός αέρας.Στην συνέχεια, αφού βέβαια κλείσουμε τα παράθυρα, μπορούμε να θέσουμε τον κλιματισμό σε λειτουργία, με ενεργοποιημένη την εσωτερική ανακύκλωση του αέρα.Η πτώση της θερμοκρασίας θα έρθει σταδιακά. Για να αυξήσουμε την απόδοση του κλιματιστικού συστήματος, θα πρέπει να έχουμε σε ισχύ την εσωτερική ανακύκλωση του αέρα. Με αυτό τον τρόπο, ο μηχανισμός δεν καταναλώνει πρόσθετο έργο, αφού απλώς διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του ήδη ψυχρού αέρα. Προσοχή όμως, η ανακύκλωση δεν πρέπει να κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί το οξυγόνο που περιέχει η καμπίνα εξαντλείται.Η προτιμότερη μέθοδος-ειδικά στα μεγάλα ταξίδια-είναι η εξής:Όταν δημιουργηθεί η κατάλληλη θερμοκρασία στο εσωτερικό να απενεργοποιήσετε την ανακύκλωση, ώστε η καμπίνα να τροφοδοτείται με φρέσκο αέρα.Η ανακύκλωση είναι επιβεβλημένη όταν οι εξωτερικές συνθήκες είναι δύσκολες (π.χ. πίσω από ένα φορτηγό που «καπνίζει», σε έναν δρόμο με δυσοσμίες κ.τ.λ.), ώστε αυτές να μην περάσουν στο εσωτερικό.
Αφήστε μια απάντηση