Εντείνονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης οι έλεγχοι στην αγορά για παραπλανητικές προσφορές και μαϊμού εκπτώσεις, οι οποίες ζημιώνουν τους καταναλωτές, ενώ μεγαλώνει ο κατάλογος των προϊόντων στη Μόνιμη Μείωση Τιμής.Στη μάχη κατά της ακρίβειας μπαίνει ωστόσο για μία ακόμη χρονιά και το Καλάθι των Χριστουγέννων.Επιστρέφει και φέτος για τη στήριξη των καταναλωτών, έτσι ώστε να αγοράσουν τα απαραίτητα εδέσματα σε πιο συγκρατημένες τιμές.Πότε θα τεθεί σε ισχύ; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 13 Δεκεμβρίου, ως και τις 3 Ιανουαρίου.Τι θα περιλαμβάνει;Τσουρέκι, βασιλόπιτα, σοκολάτες, γαλοπούλα και μοσχάρι.Εκτός Καλαθιού θα μείνουν πιθανότατα οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα, ώστε να μη δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός εις βάρος των ζαχαροπλαστείων και των φούρνων.Το μέτρο θα αφορά υποχρεωτικά όλα τα σούπερ μάρκετ, που κάνουν τζίρο πάνω από 90 εκατομμύρια ευρώ.Την ίδια στιγμή, διευρύνεται η λίστα των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία για Μόνιμη Μείωση Τιμής κατά τουλάχιστον 5%, καθώς προσεγγίζουν τα 1.000. Για την ακρίβεια; Είναι στα 931.«Ξέρετε πόσος είναι ο πληθωρισμός; Διπλάσιος…», είπε καταναλώτρια εντόνως δυσαρεστημένη στον ΑΝΤ1.Παραμένουν, ωστόσο, άφαντα τα ταμπελάκια Μόνιμης Μείωσης Τιμής σε καθαριστικά και απορρυπαντικά, προϊόντα τα οποία καίνε εξάλλου και περισσότερο τις τσέπες των καταναλωτών.«Μέσα στην ακρίβεια, οι προσφορές μας κρατούν όρθιους», επισημαίνει εργαζόμενος στο ρεπορτάζ του ΑΝΤ1.Συνάντηση και έλεγχοιΕπίσης, θα πρέπει να καταγραφεί ότι εντείνονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης οι έλεγχοι στην αγορά για παραπλανητικές προσφορές και μαϊμού εκπτώσεις. «Είμαστε ταλαιπωρημένοι. Υπάρχει δούλεμα», υποστήριξε καταναλωτής στο ίδιο ρεπορτάζ.«Αλίμονο, μπαγαποντιές γίνονται», πρόσθεσε κάποιος άλλος.Όλα αυτά, λοιπόν, τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, με εκπροσώπους αλυσίδων σούπερ μάρκετ.Τι αναφέρει νέα έρευναΣύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open;Οι Έλληνες κόβουν πλέον και από τα τρόφιμα για να καταφέρουν να βγάλουν τον μήνα ή σκέφτονται να το πράξουν για να τα βγάλουν πέρα με την ακρίβεια, όπως δείχνει νέα έρευνα.«Βεβαίως και περιορίζω τα έξοδα», λέει με πικρία καταναλώτρια. «Παίρνουμε πλέον πιο λίγα τρόφιμα», προσθέτει ένας άλλος.Σύμφωνα με την έρευνα;1 στους 2 Έλληνες κόβει έξοδα στα τρόφιμα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη, είναι 1 στους 4.Τι συζητήθηκε-Τα πιθανά μέτραΣτο μεταξύ, συνάντηση με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ είχε, λοιπόν, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, με επίκεντρο το θέμα των προσφορών στα σούπερ μάρκετ και ειδικά αυτών που είναι παραπλανητικές και εξαπατούν τους καταναλωτές.Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα μέτρα, που εξετάζει η κυβέρνηση και είναι πολύ πιο πιθανό να εφαρμοστεί είναι αυτό που ισχύει για τις εκπτώσεις και στην υπόλοιπη αγορά.Δηλαδή, η προσφορά, που θα κάνει το σούπερ μάρκετ στα προϊόντα, θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.Ένα ακόμα πιθανό μέτρο είναι να μπει πλαφόν στο ποσοστό της έκπτωσης στα επίπεδα του 10%-15%, ώστε να μειωθεί η απόκλιση μεταξύ της πραγματικής και της πλασματικής τιμής.Το μέτρο αυτό, αν και εφόσον ισχύσει, θα εφαρμοστεί σε μια σειρά προϊόντων όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, χαρτικά, αναψυκτικά, άλευρα και γαλακτοκομικά προϊόντα.Σε ό,τι αφορά στις προσφορές 1+1, σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει μια αγορανομική διάταξη, που θα ελέγχει ποια προϊόντα μπορούν να πωληθούν, όπως σε προσφορά 1+1 δώρο.Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, υπάρχουν προϊόντα όπως για παράδειγμα τα αφρόλουτρα, τα οποία πωλούνται τα δύο στα 7,5 ευρώ, ενώ το ένα μεμονωμένο πωλείται στα 3,25 ευρώ.Έτσι, θα ελέγχεται αν η τιμή αυτή, η χαμηλότερη τιμή, υπάρχει το προηγούμενο διάστημα στο ράφι, αλλιώς τα σούπερ μάρκετ δεν θα μπορούν να προχωρούν σε προσφορές 1+1.
Αφήστε μια απάντηση