Πρόσφατα δημοσιεύματα, ανέδειξαν το δυσβάστακτο κόστος που είναι αναγκασμένα να καταβάλουν στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων κατά τις μετακινήσεις τους με πλοία.Η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (Π.Ο.Ε.Σ.), με έγγραφό της και με αφορμή δημοσιεύματα, αναδεικνύει την αγανάκτηση στρατιωτικού της Πολεμικής Αεροπορίας, που υπηρετεί στη νήσο Σκύρο, για τις αυξήσεις των εισιτηρίων.Πιο συγκεκριμένα, δημοσιοποιεί διαμαρτυρία στρατιωτικού σχετικά με την αύξηση των εισιτηρίων, της μοναδικής ναυτιλιακής εταιρίας που πραγματοποιεί το δρομολόγιο Κύμη – Σκύρος και αντίθετα, σε ποσοστό που προσεγγίζει το εκατόν πενήντα τοις εκατό (150%), καταργώντας ταυτόχρονα την έκπτωση του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) που υπήρχε για τους στρατιωτικούς.Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζουν κατά τις μετακινήσεις τους στα υπόλοιπα νησιά οι στρατιωτικοί και οι οικογένειές τους. Μάλιστα πρόσφατα τα νησιά Κάσος και Κάρπαθος και τα ενδιάμεσα αντιμετώπισαν το πρόβλημα της διακοπής της ακτοπλοϊκής τους σύνδεσης με τα υπόλοιπα νησιά και την ηπειρωτική χώρα.Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας διαπιστώνει ότι σε μια περίοδο που η εργατική – λαϊκή οικογένεια, οι στρατιωτικοί και οι οικογένειές τους καθώς και οι στρατευμένοι και οι οικογένειές τους βλέπουν το εισόδημά τους να “εξανεμίζεται” από την ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης, τα καύσιμα, το φυσικό αέριο, τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας κ.α, τα κέρδη των μονοπωλίων παρουσιάζουν αύξηση.Οι νέες αυτές αυξήσεις έγιναν με πρόσχημα, είτε τη νομοθεσία για την προστασία του περιβάλλοντος, είτε τις αυξήσεις στο πετρέλαιο και στα καύσιμα γενικά, όπως έχει συμβεί το τελευταίο διάστημα λόγω και του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ουκρανία.Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και όλες οι προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΙΝΑΛ – ΠΑΣΟΚ, έχουν μεγάλες ευθύνες. Από τη μια μεριά ικανοποιούν ταχύτατα τα αιτήματα των εφοπλιστών για αυξήσεις στα εισιτήρια, αφορολόγητα καύσιμα, επιδοτήσεις δρομολογίων, χαμηλούς μισθούς για τους ναυτεργάτες. Και από την άλλη, η κυβέρνηση αδιαφορεί, για το πώς επιβιώνουν οι νησιώτες, οι ναυτεργάτες, οι οικογένειες στρατιωτικών και στρατευμένων που ζουν σ’ αυτές τις περιοχές, από το ξεζούμισμα των οποίων δίνουν επιδοτήσεις στους ακτοοπλόους, πληρώνοντας μάλιστα ολοένα και πιο ακριβά εισιτήρια.Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η απαγόρευση απόπλου επιβατηγού – οχηματαγωγού πλοίου, που εκτελεί το δρομολόγιο της γραμμής Πειραιάς – Μήλος – Θήρα – Ανάφη – Ηράκλειο – Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος – Διαφάνι Καρπάθου – Χάλκη – Ρόδος, λόγω παρατηρήσεων και ελλείψεων που διαπιστώθηκαν στο πλοίο. Αντί η κυβέρνηση να υποχρεώσει άμεσα τη ναυτιλιακή εταιρία να δρομολογήσει στη γραμμή άλλο πλοίο ιδιοκτησίας της ή να ναυλώσει/ενοικιάσει άλλο προκειμένου να μην αποκοπούν τα νησιά από άλλα νησιά ή την ηπειρωτική χώρα και ταυτόχρονα να αποκαταστήσει τις παρατηρήσεις/ελλείψεις που διαπιστώθηκαν στο ιδιοκτησίας της πλοίο της γραμμής, αρκέστηκε μόνο σε «επιδερμικές» παρατηρήσεις. Η ευθύνη της για το γεγονός αυτό είναι μεγάλη.Μόνο και μόνο από ένα περιστατικό, αυτό της παραπάνω γραμμής, αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να συγκρουστεί με τα συμφέροντα του ναυτιλιακού κεφαλαίου. Δεν θέλει να υποχρεώσει τις ναυτιλιακές εταιρίες και πολύ περισσότερο να ελέγξει με επαναλαμβανόμενους και τακτικούς προληπτικούς ελέγχους την ικανότητα των πλοίων να ταξιδεύουν με ασφάλεια για τους επιβάτες, πριν το πρόβλημα καταστεί επικίνδυνο.ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για τη θέσπιση του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης των στρατιωτικών και των στρατευμένων, με τα δρομολόγια όλων των ακτοπλοϊκών εταιριών και για όλους τους προορισμούς, από και προς τις έδρες των Μονάδων όπου υπηρετούν;Οι ΒουλευτέςΠαπαναστάσης Νίκος Κομνηνάκα Μαρία Παφίλης Θανάσης
Αφήστε μια απάντηση